söndag 4 maj 2008

so just walk away

Helger går alltid så fort
man kollar tillbaka på helgen innan man lägger sig för att sova
för att sedan vakna upp till en ny arbetsvecka
Min röst är alldeless hes inte för att jag har druckit
För ni som känner mig vet att jag inte är den typen som dricker mycket
bara nått glas.
Men pga att Maja har Singstars så vi alla sjöng och tävlade
Hur roligt som helst
Ja, jag vet jag kan inte sjunga
Men inte är det poängen heller för om man kunde sjunga skulle vi vara artister och inte vara hemma och sjunga till en singstar versison
Jag förlorade de flesta de jag vann var min musikstil som jag lyssnar på som neyo som de andra inte kan.

Sedan gick vi ut tilkl till Brukshotellet i Fagersta där de hade öltält och gamla som unga kom för att umgås o dricka.
Det var trevligt där.
Men så underligt det känns verkligen att de i min ålder bor inte kvar där
Fagersta är som en spökstad alla vill därifrån, men jag vste ju redan att inte många skulle vara där denna helg.
Men man såg dem man inte ville se precis som vanligt.
Man funderar har de inte ännu växit upp har de inte gått på högskola och lärt sig att inte vara barnslga,snobbiga och beserwissrar men nej. Samma attitd god damn trodde jag aldrig.

Jag och Linda stog längst fram och sjöng till Fame som var där och uppträdde och jag älskar ju deras musik däärför jag är hes nu.
Jag stärckte fram min hand till både jessica andersson och magnus bäcklund och båda tog den. Jag ville se dem på nära håll och jag kan lova de är lika vackra i verkligheten som på tv. God Damn vad Jessica Andersson är vacker! Hon åär blondin men så vacker! Ut och träna nu Therese! aa just ja min förkylning och min röst imorgon då när det blir böättre :) ni ska få se jag kommer att klara det :)

Reste av helgen var jag barnvakt och grillade med föräldrarna och systrarna mycket trevligt :) fullt upp i helgen med andra ord :)

Valborg har det nyligen varit också. Jag var hemma och softade med ett par vänner tog det lugnt. Inget att fira tycker jag. Finns inget religiöst mening i valborg förutom historia:
Traditionen grundar sig på den Heliga Valborgs kult, mot häxtro och onda andar, som uppstod speciellt efter hennes död 779

Nyligen firade Syrianerna och den ortodoxa kyrkan Påsk och vi svenskar och andra kristna folk har gjort det för länge sedan. Jag förstår inte hur man kan fira Påsk på Olika datum? Det firas för Jesu död och uppståndelse och lite förenklat kan man säga att Påskdagen infaller första söndagen efter den fullmåne som infaller på eller närmast efter vårdagjämningen (21 mars).
-------------------------------------------------------------------------------------

Tell me how its gonna be this time
I wish i could know before i go it through again
Don`t give me roses and dont give me things
I Want it all or nothing
If you cant give me it
Just walk away
I can handle to be alone
But i cant handle to be sheated on again
I cant handle to have my heart crashed down and burned again
I would give anything to hold and give my whole love to a man again
but i cant belive in that again
not now
I would give anything for give my evrything to a man and create a family and marry with, have children and live together forever
but i cant belive in that again
so i dont even try to find my man
so just walk away

Inga kommentarer: